82-200 Malbork
al. Wojska Polskiego 479
20.10. br. uczniowie kl. 1b realizowali trzecie zadanie październikowe w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Literki w akcji”. Tym razem wykorzystano metodę integracji sensorycznej zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Proces przygotowania obejmował przyniesienie małej rzeczy, mieszczącej się w dłoni, której nazwa zawiera głoskę „d” lub „l”. Rzeczy, schowane do pudełka z otworem, tworzyły zasób sensoryczny do wykorzystania w dalszej aktywności. W trakcie realizacji zadania uczniowie dotykiem odnajdywali przedmiot w pudełku i próbowali odgadnąć, co wylosowali. To aktywizowało ich zmysł dotyku i zdolność kojarzenia wrażeń z rzeczami. Po podaniu nazwy można było wyciągnąć przedmiot, a następnie po określeniu miejsca danej głoski, odłożyć go na ławkę z kartą danej litery. Gdy wszystkie rzeczy zostały wyciągnięte, uczniowie zgromadzili się przy określonej stacji – tam, gdzie leżał przyniesiony przez nich przedmiot. Wspólnie dzielili na sylaby, na głoski nazwy przyniesionych „eksponatów”. Umożliwiło to rozwijanie zdolności poznawczych w sposób ciekawy i nieszablonowy.
Tekst i zdjęcia: Magdalena Karch
82-200 Malbork
al. Wojska Polskiego 479