82-200 Malbork
al. Wojska Polskiego 479
Klasa 1b melduje wykonanie marcowych zadań. Pierwsze, „Wyścig liter”, to dynamiczna gra edukacyjna, która włącza aktywność fizyczną do procesu nauki liter. W ramach tej zabawy uczniowie byli podzieleni na 2 zespoły. Uczestnicy byli ustawieni jeden za drugim. Jedna osoba z każdej grupy pełniła rolę kontrolera, który sprawdzał poprawność wykonania zadania przez przeciwną drużynę, stojąc przy tablicy. Każdy zawodnik losował karteczkę z literą i musiał pobiec do tablicy, znaleźć ją na swojej połowie i skreślić.. Kontroler przeciwnej drużyny czuwał nad prawidłowością wykonania.Proces był powtarzany do momentu, aż wszystkie litery zostały odnalezione.
Drugie zadanie – „Słomkowy alfabet” to również była zabawa edukacyjna. Każdy uczestnik losował wyraz 5-literowy i kładł na ławce na końcu klasy. Na biurku leżały rozsypanki literowe z tego wyrazu oraz inne, przypadkowe litery. Uczestnicy musieli zassać słomką wybraną literę i przenieść ją w odpowiednie miejsce pod wylosowanym wyrazem. Czasami gubili ją po drodze, ale na ogół udawało się bezpiecznie dotrzeć z literką do celu.
Obydwa zadania utrwalały znajomość liter, dawały szansę na rozwinięcie koordynacji wzrokowo – ruchowej, zwinności manualnej oraz umiejętności koncentracji i pracy pod presją czasu. Ta metoda nauki to aktywna i przyjemna forma spędzania czasu na lekcji oraz nauka zdrowej rywalizacji.
Tekst i zdjęcia Magdalena Karch
82-200 Malbork
al. Wojska Polskiego 479