Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Marcowe literki w akcji

Marcowe literki w akcji

Klasa 1b melduje wykonanie marcowych zadań. Pierwsze, „Wyścig liter”, to dynamiczna gra edukacyjna, która włącza aktywność fizyczną do procesu nauki liter. W ramach tej zabawy uczniowie byli podzieleni na 2 zespoły. Uczestnicy byli ustawieni jeden za drugim. Jedna osoba z każdej grupy pełniła rolę kontrolera, który sprawdzał poprawność wykonania zadania przez przeciwną drużynę, stojąc przy tablicy. Każdy zawodnik losował karteczkę z literą i musiał pobiec do tablicy, znaleźć ją na swojej połowie i skreślić.. Kontroler przeciwnej drużyny czuwał nad prawidłowością wykonania.Proces był powtarzany do momentu, aż wszystkie litery zostały odnalezione.

Drugie zadanie – „Słomkowy alfabet” to również była zabawa edukacyjna. Każdy uczestnik losował wyraz 5-literowy i kładł na ławce na końcu klasy. Na biurku leżały rozsypanki literowe z tego wyrazu oraz inne, przypadkowe litery. Uczestnicy musieli zassać słomką wybraną literę i przenieść ją w odpowiednie miejsce pod wylosowanym wyrazem. Czasami gubili ją po drodze, ale na ogół udawało się bezpiecznie dotrzeć z literką do celu.

Obydwa zadania utrwalały znajomość liter, dawały szansę na rozwinięcie koordynacji wzrokowo – ruchowej, zwinności manualnej oraz umiejętności koncentracji i pracy pod presją czasu. Ta metoda nauki to aktywna i przyjemna forma spędzania czasu na lekcji oraz nauka zdrowej rywalizacji.

Tekst i zdjęcia Magdalena Karch 

Data dodania: 2024-04-03 10:41:47
Data edycji: 2024-04-03 10:43:26
Ilość wyświetleń: 386
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej