Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Na tropie ''Balladyny''

Na tropie ''Balladyny''

Nie da się ukryć, że najbardziej efektywne zajęcia to takie, w którym uczniowie wykazują się pełnym zaangażowaniem. Uważam, że zainteresowanie lekcją wzrasta w momencie, kiedy obsadza się ich w „jakieś” role. W tym tygodniu zostali detektywami i zajęli się przeprowadzeniem śledztwa. Idealnie nadała się do tego obowiązkowa lektura czyli „Balladyna” Juliusza Słowackiego. Uczniowe klasy 7a samodzielnie podzielili się na 4 osobowe zespoły, następnie wymyślili nazwę dla swojej agencji detektywistycznej i zaprojektowali wizytówki. Po wykonaniu tego zadania, otrzymali informację o dokonanym przestępstwie nad jeziorem Gopło. Ich zadaniem było przeprowadzenie śledztwa i odnalezienie mordercy niewinnej dziewczyny. Młodzi detektywi musieli sporządzić opis miejsca zabroni, narysować mapę i zaznaczyć ślady, które zabezpieczyli na miejscu zbrodni, następnie przesłuchać świadków, sporządzić listę podejrzanych, a także na podstawie zebranych informacji sporządzić portret psychologiczny sprawcy. Na końcu wybrali osobę pasującą do profilu sprawcy i wydali akt oskarżenia. Jak można się łatwo domyślić na kolejnych lekcjach będą sadzić nieszczęsną Balladynę… Czego nauczyli się podczas tych lekcji - m. in. argumentacji, redagowania opisu przyrody, przypomnieli zapis dialogu. A przede wszystkim współpracy. 

Zdjęcia, tekst: Diana Sokolowska 

Data dodania: 2024-04-12 07:45:51
Data edycji: 2024-04-12 07:47:37
Ilość wyświetleń: 322
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej